fredag 17 december 2010

Det är lätt att tänka bakåt när förvirringen tar fart


Denna veckan har gått underbart fort! Relativt lugn och i onsdags slutade min härliga praktikant Alex hos oss, vilket inte är lika underbart. Kommer bli lite tomt. Men på onsdag ska vi roadtrippa ner till Småland ihop. Alex och Pixie i samma bil i 30 mil, kan bli intressant... Sist de skiljdes åt gav kissen honom en bitchslap!

Nu är det äntligen helg och endast 4 arbetsdagar kvar
till lite julsemester! Eller ganska mycket julsemester. 24 december - 9 januari. Helt ok faktiskt!

Igår åt jag & härliga vänner på Café Tabac i Gamla stan. Deras tapas rekommenderas varmt! Och deras vin.





Imorgon blir det en sväng på stan med Helena! Försöka till att inhandla de sista julklapparna. Trodde egentligen att jag var klar, men kom på att jag nog vill köpa några till. Tycker det är ganska kul.


Nu sitter jag och tar ett glas vin eller två och har hittat världens bästa sida. En massa Lasse-citat.

"Jag stör mig på ett ljud som inte hörs"
"Det sägs att kärlek lovar stort men håller tunt, du kan kalla det förnuft men aldrig sunt"
"Så ta dina minnen och försvinn ur mitt liv, älskade, älskade du..."
"När man talar om trollen, är det dags att hålla tyst!"
"Ge mig tips och goda råd så jag kan göra helt tvärt om"
"Jag vill ha dig här på riktigt inatt och suga liv ur din halspulsåder"
"Jag ger upp, jag orkar inte bli besviken"
"Hon var den vackraste person jag träffat någonsin"

Och den absolut bästa..


Och då saknar jag givetvis min kära vän Malin. Ännu mer än vanligt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar